- Paweł Kruszec
Cyfryzacja w Polsce
Jak przebiega?
Polscy przedsiębiorcy mają świadomość korzyści, które niesie za sobą transformacja cyfrowa organizacji, przeniesienie zasobów do chmury i podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa wewnątrz organizacji. Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań jest kluczowe, aby utrzymać tempo rozwoju, zachować elastyczność biznesową i wyróżnić się na tle konkurencji. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej przedsiębiorstw planuje budżet na implementację nowoczesnych rozwiązań.
Inwestycje w cyfryzację
Z najnowszego raportu Polcom i Intel „Inwestycje IT w czasach kryzysu” wynika, że zdecydowana większość ankietowanych organizacji nie planuje zmniejszenia wydatków w IT, a połowa chce je nawet zwiększyć m.in. w obszarach związanych z wdrażaniem nowych technologii lub ułatwieniem pracy zdalnej. Co więcej, według przewidywań IDC wydatki związane z IT do 2026 roku w Europie będą wzrastać o 5 proc. rocznie.
Cyfryzacja zgodnie z planem
Transformacja cyfrowa związana jest nie tylko z ponoszeniem nakładów inwestycyjnych, ale również z posiadaniem specjalistycznej wiedzy i kompetencji z zakresu implementacji nowoczesnych rozwiązań. Jednak według danych z badania przeprowadzonego przez KPMG w raporcie „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” tylko około 20 proc. organizacji w Polsce posiada jasno sformułowaną strategię transformacji cyfrowej. O co należy zadbać podczas digitalizacji firmy?
Organizacje powinny mieć świadomość, jakie są ich krótko- i długoterminowe cele biznesowe, a następnie dopasować je do poszczególnych obszarów swojej działalności. Jednym z nich jest właśnie IT. Posiadanie strategii cyfryzacji nie jest w polskich firmach regułą, jednak samo określenie celów i budowanie modelu IT na ich podstawie to bardzo duży krok. Właściwa i dobrze przemyślana strategia oraz inwestycje w technologie cyfrowe są bowiem najlepszą drogą do poprawienia pozycji rynkowej – tłumaczy Mariusz Juranek, Dyrektor handlowy w Polcom.