- Natalia Gawłowska
Korzyści z rozwiązań chmurowych w firmach
Zobacz więcej!
Przedsiębiorstwa i instytucje, które decydują się na wdrożenie usług chmurowych i są otwarte na transformację cyfrową, znacznie częściej odnotowują wzrost zysków oraz poprawę wydajności. Chmura obliczeniowa daje możliwość skupienia się na budowaniu przewag konkurencyjnych oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania, bez obaw o wysokie koszty inwestycyjne.
Dostosowywanie procesów w przestrzeni cyfrowej wymaga dużej elastyczności, skalowalności, ale i również efektywności kosztowej czy odpowiedniego bezpieczeństwa. Cloud computing to rozwiązanie, które posiada wszystkie te cechy.
Chmura obliczeniowa zapewnia wymaganą infrastrukturę oraz szereg możliwości, które wspierają polskie i zagraniczne firmy w zachowaniu zwinności i byciu konkurencyjnym, ale nie tylko.
Chmury obliczeniowe są takim czynnikiem, korzystnie wpływającym na funkcjonowanie rynku cyfrowego i widzimy, że przedsiębiorstwa, które wspólnie realizują strategie zarówno transformacji cyfrowej, jak i chmury obliczeniowej odnoszą z tego wiele korzyści. Dla tych firm, dla których podstawą działania nigdy nie były nowe technologie, logicznym rozwiązaniem jest cloud computing, ponieważ daje możliwość szybkiego dostosowania się do zmian bez ponoszenia kosztów inwestycyjnych – mówi Marcin Gwóźdź, prezes Polcom.
Niższe ryzyko inwestycyjne
Przeniesienie usług do chmury obliczeniowej pozwala przyspieszyć proces dostarczenia nowych produktów i rozwiązań dla odbiorców. Elastyczność i skalowalność zasobów cloudowych umożliwia tworzenie nowych projektów biznesowych, również w formie testów. Korzystny model abonamentowy, o jaki opierają się usługi chmurowe ograniczają przy tym koszty, ponieważ użytkownik płaci wyłącznie za wykorzystane zasoby.
Chmura obliczeniowa katalizatorem zmian
Chmura napędza cyfrową transformację, która stała się kluczowa w planach rozwoju przedsiębiorstw.
Cyfryzacja to już nie trend, ale biznesowa konieczność. Na przestrzeni ostatnich miesięcy w Polcom obserwowaliśmy gwałtowny wzrost świadomości naszych klientów. Firmy produkcyjne, podobnie jak podmioty z innych branż, chcą przede wszystkim skupić się na własnej działalności, stąd towarzyszące temu potrzeby są podobne, mówi Marcin Gwóźdź.