background
avatar
Autor
Judyta Słodowska

Bezpieczny e-commerce

z Polcom SOC

Bez odpowiedniej infrastruktury IT firma nie jest w stanie pozostać konkurencyjna na rynku i spełniać coraz większe oczekiwania klientów. Każda przerwa w działaniu strony czy aplikacji naraża sklep na budowanie negatywnych reakcji klientów, a w konsekwencji ich utratę. Poczta Kwiatowa, lider w sprzedaży kwiatów przez Internet wybrała rozwiązanie Polcom SOC, które minimalizuje tego typu ryzyka.

Jak zabezpieczyć firmę przed hakerami?

Poczta Kwiatowa postawiła na bezpieczeństwo danych i systemów, w tym celu wdrożyła usługi Security Operation Center w modelu usługowym.

Coraz większa skala cyberataków w branży e-commerce

Firmy działające w branży e-commerce muszą być odpowiednio przygotowane na napływ nowych klientów, ale również powinny właściwie zabezpieczyć infrastrukturę IT przed cyberprzestępcami. Jak podaje źródło CDNetworks 2020, w ubiegłym roku sektor e-commerce to trzeci najczęstszy cel cyberataków w Polsce. Ataki dotyczyły w dużej mierze przechwycenie danych oraz zdobycie dostępu do infrastruktury informatycznej.

Ochrona przed cyberatakami

Poczta Kwiatowa dążyła do tego, by zabezpieczyć sklep internetowy przed cyberprzestępcami i utratą danych. Firmie jednocześnie zależało na tym, by zyskać pełne wsparcie w zakresie monitoringu i reakcji na wszelkiego rodzaju incydenty bezpieczeństwa.

– Zdajemy sobie sprawę z zagrożeń, które mogłyby zakłócić działania naszego biznesu lub w jakiś sposób narazić dane naszych klientów. Wolimy zapobiegać, niż leczyć, postanowiliśmy zainwestować w dodatkowe, kompleksowe zabezpieczenia, dlatego też zdecydowaliśmy o wdrożeniu usługi Security Operation Center, która zapewnia odpowiednie zabezpieczenie przez atakami hakerskimi, a także aktywnie wspiera monitoring infrastruktury IT, alarmując o  potencjalnych zagrożeniach. To pozwala na szybką reakcję na incydenty zanim staną się one problemem – mówi Michał Sikora z Poczty Kwiatowej.

Kompleksowe wsparcie dzięki Security Operation Center

Polcom SOC gwarantuje ochronę zarówno platformy do składania zamówień, jak i korzystających z niej klientów. Chroni wprowadzane dane kart płatniczych, poprzez odpowiednie szyfrowanie, dzięki czemu klienci nie muszą obawiać się o bezpieczeństwo swoich finansów. Nieustanny, całodobowy monitoring i analiza bezpieczeństwa pozwalają na odpowiednie przygotowanie i szybką reakcję w przypadku wystąpienia jakiejkolwiek sytuacji kryzysowej czy zdobycie informacji o ewentualnych lukach w aplikacjach.

– Tak złożona usługa pozwala na duże oszczędności. Zarówno chmura obliczeniowa, jak i SOC, pozwalają optymalizować koszty i chronią przed nieprzewidzianymi wydatkami, które mogłyby zaskoczyć naszą firmę przy korzystaniu z własnej infrastruktury. Szacujemy, że rezygnacja z wdrożenia pełnego systemu monitoringu incydentów bezpieczeństwa na własną rękę na rzecz korzystania z systemu SOC zmniejszyła koszty nawet o 85 proc.– mówi Michał Sikora z Poczty Kwiatowej.

Wróć do newsów