background
avatar
Autor
Judyta Polak

Polcom rozwija się na rynkach globalnych

Rozmowa z Marcinem Gwoździem

Polcom rok do roku odnotowuje wzrost sprzedaży rozwiązań chmurowych o ponad 30 proc. W tym roku firma chce kontynuować tę dynamikę wzrostu, a przyczynić ma się do tego rozwój na rynkach globalnych.

Optymalizacja kosztów IT

Obszar działalności Polcom obejmuje nie tylko rodzimy rynek, ale również globalny. Przykładem jest firma DSI Underground – międzynarodowy dostawca usług związanych z górnictwem i tunelarstwem obecny w 70 krajach.

Najlepsze wdrożenie usługi chmurowej 

Firma DSI Underground zdecydowała się na wdrożenie usług Polcom, których celem było przyspieszenie transformacji cyfrowej firmy w lokalizacjach niemal na całym świecie.

DSI Underground, aby podnosić możliwości biznesowe i efektywnie konkurować na rynku międzynarodowym, podjął decyzję o cyfryzacji i globalizacji IT wszystkich oddziałów firmy. W tym celu firma ulokowała swoje centrum kompetencyjne w Europie Centralnej, która stała się stykiem kontaktu dla wszystkich jednostek DSI wykorzystujących usługi hybrid cloud zapewniane przez polskiego dostawcę – firmę Polcom – powiedział Mateusz Borkowski, Head of Global IT and Digital Strategy w DSI Underground.

Projekt tej migracji został doceniony przez jurorów konkursu Best in Cloud organizowanego przez Computerworld i zwyciężył w kategorii „Najlepsze wdrożenie usługi chmurowej”.

Wieloletnie doświadczenie w branży IT

Polcom od wielu lat wspiera firmy w Polsce i za granicą m.in. poprzez utrzymywanie nawet najbardziej krytycznych systemów IT, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania biznesów. Polcom chce kontynuować dotychczasową dynamikę wzrostu sprzedaży usług cloudowych dzięki intensywnemu rozwojowi firmy na rynkach globalnych, m.in. w Australii oraz Ameryce Północnej i Południowej.

Firma świadczy usługi dla ponad 400 podmiotów w Polsce i na świecie. Przy czym ekspansja międzynarodowa to element bieżącej strategii, której celem jest jeszcze dynamiczniejszy rozwój spółki. Polcom systematycznie – rok do roku – notuje wzrost sprzedaży usług chmury obliczeniowej o ponad 30%. Strategia firmy na ten rok zakłada wyniki minimum na podobnym poziomie jak w 2021, choć plany są znacznie ambitniejsze. Przyczynia się do tego m.in. intensywny rozwój firmy na rynkach globalnych, między innymi w Australii oraz Ameryce Północnej i Południowej – mówi Marcin Gwóźdź.

Rozwiązania szyte na miarę

Prezes Polcom podkreśla, że firmę wyróżnia projektowe podejście, dopasowane do potrzeb klienta: Sukces firmy polega na tym, że robimy dobrze to, czego duże koncerny nie robią i nie chcą robić. Rosnącą konkurencję Polcom pokonuje specjalizacją, nie dostarcza usługi masowej, tylko dostosowaną do wymagań klienta, wraz z pakietem dodatkowych usług. I to jest przewaga konkurencyjna, gdzie wygrywamy swoimi kompetencjami, podkreśla Marcin Gwóźdź.

Wróć do newsów