Poczta Kwiatowa® stale rozwija swoje usługi i na bieżąco dostosowuje je do potrzeb klientów, którzy coraz częściej wybierają sposób dokonywania zakupów przez Internet i dedykowane aplikacje na urządzania mobilne.
Spółka doskonale zdawała sobie sprawę z tego, że wolne działanie sklepu internetowego lub przestoje w ścieżce zakupowej to czynniki, które w efekcie mogą zniechęcić klientów oraz narazić sklep na utratę zamówień.
W celu zapewnienia wysokiej skalowalności i ciągłości działania systemów i aplikacji Poczta Kwiatowa® już od wielu lat korzysta z polskiej, bezpiecznej chmury obliczeniowej w Polcom. Cloud computing pozwala na nieograniczoną skalowalność infrastruktury informatycznej w zależności od bieżący potrzeb, dzięki czemu firma skutecznie realizuje zamówienia odbiorców, nawet w najgorętszych okresach zakupowych.
Security Operations Center w modelu usługowym
Ponieważ Poczta Kwiatowa® dążyła do tego, by zabezpieczyć serwis internetowy przed cyberatakami i utratą danych, a jednocześnie zyskać pełne wsparcie w zakresie monitoringu i reakcji na incydenty bezpieczeństwa, spółka podjęła decyzję o wdrożeniu kompleksowego rozwiązania Polcom SOC, czyli Security Operation Center w modelu usługowym.
W ramach usługi SOC dla Poczta Kwiatowa® Polcom zapewnia:
- Ochronę danych kart płatniczych klientów korzystających z platformy e-commerce
- Monitoring i analiza incydentów bezpieczeństwa
- Ochronę przed atakami typu DOS/DDoS
- Aktywne wsparcie
- Wsparcie ad hoc
- Bezpieczeństwo proceduralne
Optymalizacja kosztów
Zarówno chmura obliczeniowa Polcom, jak i SOC wiążą się ze znaczną optymalizacją kosztów i chronią przed nieprzewidzianymi wydatkami, związanymi np. z zakupem własnej infrastruktury informatycznej czy kosztem dodatkowych licencji. Usługa Polcom SOC pozwoliła Poczcie Kwiatowej na obniżenie kosztów wdrożenia pełnego systemu monitoringu incydentów bezpieczeństwa związanych z dodatkowymi aplikacjami, sprzętem oraz zatrudnieniem doświadczonych specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa aż o 85 proc.