background
Case studies

Poczta Kwiatowa® bezpieczna w chmurze dzięki Polcom SOC

Branża:E-commerce
Kluczowa usługa:Cloud computing, Security Operation Center

Poczta Kwiatowa® jest pionierem w sprzedaży kwiatów w Internecie, a obecnie liderem w branży wysyłki kwiatów w kanale e-commerce w Polsce. Klienci korzystają z usług Poczty kwiatowej® na terenie całego kraju i poza nim. Usługi Poczta Kwiatowa® umożliwiają wysyłkę kwiatów w czasie krótszym niż 4h na obszarze terytorium Polski oraz doręczenie ich za granicę do ponad 150 państw.

Wyzwanie

Specyfika sprzedaży internetowej wiąże się w dużej mierze z koniecznością odpowiedniego przygotowania infrastruktury IT do tzw. sezonowych pików sprzedażowych. W gorącym okresie obciążenie systemów informatycznych Poczty Kwiatowej® wzrasta nawet piętnastokrotnie, co może wiązać się ze znacznym obciążeniem środowiska IT

Kluczowymi czynnikami branymi pod uwagę w projekcie były:

  • Skalowalność platformy informatycznej
  • Ciągłość działania w trakcie pandemii
  • Zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa
Rozwiązanie

Poczta Kwiatowa® stale rozwija swoje usługi i na bieżąco dostosowuje je do potrzeb klientów, którzy coraz częściej wybierają sposób dokonywania zakupów przez Internet i dedykowane aplikacje na urządzania mobilne.

Spółka doskonale zdawała sobie sprawę z tego, że wolne działanie sklepu internetowego lub przestoje w ścieżce zakupowej to czynniki, które w efekcie mogą zniechęcić klientów oraz narazić sklep na utratę zamówień.

W celu zapewnienia wysokiej skalowalności i ciągłości działania systemów i aplikacji Poczta Kwiatowa® już od wielu lat korzysta z polskiej, bezpiecznej chmury obliczeniowej w Polcom. Cloud computing pozwala na nieograniczoną skalowalność infrastruktury informatycznej w zależności od bieżący potrzeb, dzięki czemu firma skutecznie realizuje zamówienia odbiorców, nawet w najgorętszych okresach zakupowych.

Security Operations Center w modelu usługowym

Ponieważ Poczta Kwiatowa® dążyła do tego, by zabezpieczyć serwis internetowy przed cyberatakami i utratą danych, a jednocześnie zyskać pełne wsparcie w zakresie monitoringu i reakcji na incydenty bezpieczeństwa, spółka podjęła decyzję o wdrożeniu kompleksowego rozwiązania Polcom SOC, czyli Security Operation Center w modelu usługowym.

W ramach usługi SOC dla Poczta Kwiatowa® Polcom zapewnia:

  • Ochronę danych kart płatniczych klientów korzystających z platformy e-commerce
  • Monitoring i analiza incydentów bezpieczeństwa
  • Ochronę przed atakami typu DOS/DDoS
  • Aktywne wsparcie
  • Wsparcie ad hoc
  • Bezpieczeństwo proceduralne

Optymalizacja kosztów

Zarówno chmura obliczeniowa Polcom, jak i SOC wiążą się ze znaczną optymalizacją kosztów i chronią przed nieprzewidzianymi wydatkami, związanymi np. z zakupem własnej infrastruktury informatycznej czy kosztem dodatkowych licencji. Usługa Polcom SOC pozwoliła Poczcie Kwiatowej na obniżenie kosztów wdrożenia pełnego systemu monitoringu incydentów bezpieczeństwa związanych z dodatkowymi aplikacjami, sprzętem oraz zatrudnieniem doświadczonych specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa aż o 85 proc.

Efekty

Automatyzacja procesów

zarządzania bezpieczeństwem w organizacji

Szybka obsługa incydentów bezpieczeństwa

w tym incydentów dotyczących danych osobowych

 

Optymalizacja czasu pracy

działu bezpieczeństwa

Efektywność kosztowa

dzięki udostępnianiu oprogramowania w modelu usługowym

 

Spełnienie wymagań prawa

i standardów bezpieczeństwa (RODO, ustawy o cyberbezpieczeństwie)

Skutecznie monitorowanie

reagrowanie oraz zapobieganie incydentom bezpieczeństwa

Skuteczne zarządzanie jakością zabezpieczeń

systemów, informacji i aktywów klientów

company

Od lat nasza platforma zakupowa działa w oparciu o chmurę obliczeniową. Jestem przekonany, że wybór cloud computingu skutecznie chroni nas przed nieprzewidzianymi wydatkami i inwestycjami w obszarze infrastruktury IT. Bez względu na sytuację, mamy możliwość skalowania systemów i zapewniamy klientom ciągłość działania naszego serwisu. Korzystając z chmury obliczeniowej Polcom ponosimy koszty jedynie za wykorzystane zasoby, co okazuje się być nieocenioną wartością dodaną.

Firmy takie jak nasza na ataki ze strony hakerów narażone są codziennie, szczególnie w czasie pików sprzedażowych. Dotychczas skutecznie zapobiegaliśmy zewnętrznym atakom. Jednak brak przykrych dla ciągłości działania biznesu doświadczeń nie powinien być i nie jest dla nas argumentem, żeby nie wdrażać dodatkowych zabezpieczeń. Zawsze staraliśmy się wyprzedzać rynek w doborze rozwiązań technologicznych, by móc kreować trendy w sprzedaży internetowej. Naturalną ścieżką było więc dla nas to, by pójść o krok dalej i odpowiednio zabezpieczyć nasze zasoby informatyczne.

Usługa Polcom SOC pozwala nam chronić się przed potencjalnymi, groźnymi atakami i precyzyjniej monitorować nasze systemy na każdym etapie sprzedaży – z tego też powodu zdecydowaliśmy się na jej wdrożenie w Poczcie Kwiatowej. Security Operation Center pozwala nam nie tylko zabezpieczyć się przed atakami, ale również monitorować stan zasobów IT oraz w porę reagować na potencjalne awarie, zanim one wystąpią. Dzięki temu mamy nie tylko pewność tego, że odpowiednio zabezpieczamy nasze dane oraz dane naszych klientów, ale także że możemy im świadczyć usługi nieprzerwanie i najwyższym poziomie, dając im pełnię satysfakcji z możliwości zakupów na platformie Poczta Kwiatowa®.

Michał Sikora koordynator ds. IT w Poczta Kwiatowa

Dowiedz się więcej na temat Data Center Polcom