Disaster Recovery Center background
avatar
Autor
Pawel Kruszec

Aplikacje biznesowe w chmurze przyszłością firm

Dowiedz się więcej!

Firmy, niezależnie od branży i wielkości, a także instytucje i organy państwowe z powodzeniem wykorzystują różnorodne funkcjonalności, jakie dają im aplikacje biznesowe, uznawane jako systemy krytyczne pod względem zachowania ciągłości działania organizacji.

Aby mogły one jednak prawidłowo funkcjonować, potrzebują do tego właściwe przygotowanego i skonfigurowanego środowiska IT. W tym celu coraz częściej wykorzystywany jest model on-demand.

 

Optymalizacja kosztów

Większość osób zarządzających zna ideę optymalizacji kosztów IT. Jednak krok w stronę biznesu cyfrowego oznacza, że działy, m.in. IT czy finansowe muszą nabrać szerszej perspektywy niż tylko obcinanie kosztów. Skuteczna optymalizacja kosztów powinna bowiem polegać na ciągłym poszukiwaniu technologii zwiększających wartość biznesową przedsiębiorstwa.

Z raportu branżowego Polcom i Intel wynika, że 91 proc. biorących udział w ankiecie firm wykorzystuje możliwości usług chmurowych w zakresie wsparcia istniejących procesów biznesowych. Natomiast 67 proc. pytanych uznało, że chmura obliczeniowa jest skutecznym sposobem na zwiększenie zasobów IT bez konieczności inwestycji we własną infrastrukturę.

 

Kluczowe korzyści modelu chmurowego

Migracja systemów i aplikacji do chmury wiąże się z wieloma wyzwaniami, ale w konsekwencji jest to model przynoszący sporo korzyści. Jedną z nich, a zarazem najważniejszą, jest możliwość koncentracji na core działalności, a także dostęp do najnowszych technologii – bez konieczności inwestycji we własną infrastrukturę.

Bez sprawnie działających systemów IT, w tym aplikacji krytycznych, nie da się skutecznie prowadzić biznesu – takie wnioski płyną z raportu Polcom i Intel. Właśnie dlatego właściwy poziom bezpieczeństwa oraz ciągłość działania biznesu to kolejny istotny element, na który zwracają szczególną uwagę firmy w kontekście inwestycji w ramach cyfryzacji.

Chmura obliczeniowa daje gwarancję natychmiastowej skalowalności, dzięki czemu możliwa jest obsługa większej niż przewidywano na początku ilości zapytań czy użytkowników, bez konieczności inwestycji w dodatkowy sprzęt informatyczny.

 

Poprawa efektywności biznesowej

Firmy i instytucje zwracają uwagę również na bardziej pragmatyczny wymiar inwestycji w technologie cyfrowe i rozwiązania.

Mają one pomóc firmom w automatyzacji powtarzalnych czynności (85 proc.) oraz w sprawniejszym przetwarzaniu danych (84 proc.). Zwiększenie wykorzystania chmury obliczeniowej (52 proc. wskazań) czy wykorzystanie sztucznej inteligencji i technologii uczenia maszynowego (38 proc.) nie jest więc celem samym w sobie, a jedynie sposobem na poprawę efektywności biznesowej, mówi Robert Czarniewski, CFO oraz wiceprezes zarządu Polcom.

Wróć do newsów